질문
I'm using the Catrike Dumont. It is inconvenient because there is no brake on the rear wheel of this recumbent. Is there a device that can install a brake on the rear wheel? |
저는 Catrike Dumont를 사용하고 있습니다.
이 리컴번트 뒷바퀴에 브레이크가 없어서 불편합니다.
뒷바퀴에 브레이크를 장착할 수 있는 장치가 있나요?
답변
Shim,
Good afternoon. On a trike there is relatively an equal weight distribution on all 3 wheels which means that about 66% of that weight rests on the front. In a braking event weight is transferred to the front, loading up the front wheels and giving them more traction. This is the same reason that cars have larger brakes on the front wheels than on the rear. Even if the rear wheel isn’t completely locked it can still unsettle the trike if any steering input is applied under heavy braking because there is now less weight and traction on it. Cars can overcome this by using computers to allow the wheels not to slip and keep traction but with only 2 available brake levers on a trike to control 3 wheels it would be difficult to modulate all 3 wheels in an emergency braking situation to not lose control. While yes it would be possible to remove a couple of feet by implementing a rear brake, using the two front rotors for braking has been deemed the safest way to stop our trikes in a very short distance.
Best regards,
The Catrike Team Sales | Catrike |
407-999-0200 d.cunningham@catrike.com www.catrike.com |
심 씨
좋은 오후에요. 세발 자전거의 경우 세 바퀴 모두에 상대적으로 동일한 무게 분포가 있습니다. 이는 무게의 약 66%가 앞쪽에 있다는 것을 의미합니다. 제동 시 무게가 앞쪽으로 전달되어 앞바퀴에 하중이 가해지고 더 많은 견인력을 제공합니다. 이는 자동차가 뒷바퀴보다 앞바퀴에 더 큰 브레이크를 장착하는 것과 같은 이유입니다. 뒷바퀴가 완전히 잠기지 않은 경우에도 무거운 제동 상태에서 조향 입력이 적용되면 이제 무게와 견인력이 줄어들기 때문에 세발 자전거가 불안정해질 수 있습니다. 자동차는 바퀴가 미끄러지지 않고 견인력을 유지하도록 컴퓨터를 사용하여 이 문제를 극복할 수 있지만 세발 자전거에 사용 가능한 브레이크 레버가 2개만 있으면 3개의 바퀴를 제어할 수 있으므로 긴급 제동 상황에서 제어력을 잃지 않도록 3개의 바퀴를 모두 조절하기가 어렵습니다. 그렇습니다. 후방 브레이크를 구현하여 몇 피트를 제거하는 것이 가능하지만, 제동을 위해 두 개의 전방 로터를 사용하는 것이 매우 짧은 거리에서 세발 자전거를 정지시키는 가장 안전한 방법으로 간주되었습니다.
친애하는,
카트라이크 팀
판매 | 카트리케
꿀 아이콘 407-999-0200
제목: 이메일 - 설명: email-icon d.cunningham@catrike.com
제목: 웹사이트 - 설명: 웹사이트-아이콘 www.catrike.com(수정됨)원본 텍스트 복원
'자전거 이해, 정비' 카테고리의 다른 글
3륜 리컴번트의 짧은 비교 및 경험 (0) | 2023.09.28 |
---|---|
CYC Pro GEN3 모터 3단 → 9단 (0) | 2023.09.25 |
리컴번트 후륜제동장치 설치여부 (0) | 2023.08.24 |
리컴번트의 휠 얼라이먼트 (0) | 2023.05.26 |
타이어 튜브 및 공기주입구에 따른 분류 (0) | 2016.06.23 |